Jaaroverzicht 2015

De Jaarrekening 2015 Juf Lieke naar Malawi vindt u hier.

Als u de cijfers bekijkt ziet u dat er nog een mooi bedrag beschikbaar is om mee te werken in Cape Maclear. Dankzij een flinke donatie begin vorig jaar en het uitstellen van bepaalde plannen is er nog een reserve om te besteden aan een voorgenomen toiletgebouwtje voor oudere meisjes.

De uitgaven werden voornamelijk bepaald door onderhoud en reparatie van het schoolmeubilair, de aanschaf van de jaarlijkse voorraad lesmaterialen en het salaris van onze project manager mr. Kingston Nkhoma.

Kingston op weg naar de school

Wat onze plannen voor 2016 betreft gaan wij er van uit, dat we een flink bedrag nodig hebben voor de bouw van het speciale toiletgebouw, waar oudere meisjes die tijdens hun maandelijkse periode meestal thuisblijven, zich veilig zullen kunnen verschonen. Dit zou dan helpen gewoon onderwijs te kunnen volgen. In overleg met de schoolleiding en het Mzuzu Smart Centre, waarmee we al eerder gewerkt hebben, willen we deze zomer bekijken of en zo ja, wanneer we dit kunnen realiseren.

opruimen van de handwasvoorziening

Omdat de handwasvoorzieningen kwalitatief niet voldeden aan het intensieve gebruik door de leerlingen hebben we helaas moeten besluiten om deze weer weg te halen.

We zullen onderzoeken wat een betere oplossing zou kunnen zijn, want handen wassen na toiletbezoek blijft belangrijk!. In dat kader willen we ook meer training en voorlichting laten geven zowel aan onderwijskrachten als aan leerlingen.